ایران آموزشگاه

بانک اطلاعاتی مراکز آموزشی کشور

ایران آموزشگاه

بانک اطلاعاتی مراکز آموزشی کشور

مشخصات بلاگ
ایران آموزشگاه

ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور
www.iranamozeshgah.com

ایران آموزشگاه فعالیت خود را در سال 1396 با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر پشتکار نیروهای متخصص در زمینه معرفی آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی آغاز نمود.
همچنین برای دسترسی بهتر کاربران برای جستجوی آسان منبع و اطلاعات ارائه شده اقدام به تفکیک آموزشگاه‌ها و موسسات بر اساس موقعیت مکانی و زمینه فعالیت آن نموده ایم که شامل آموزشگاه های سینمایی و بازیگری، آموزشگاه های موسیقی و آواز، آموزشگاه های هنری تزئینی و تجسمی، نقاشی، عکاسی و غیره، آموزشگاه های زبان های خارجی، آموزشگاه های کامپیوتر و شبکه، آموزشگاه های رانندکی و موتورسیکلت، آموزشگاه های آرایشگری و گریم، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، آموزشگاه های تخصصی و کنکوری و باشگاه ها و سالن های ورزشی نموده ایم.

چه تفاوت‌هایی بین آیلتس IELTS و تافل TOEFL است؟

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۲۸ ب.ظ

چه تفاوت‌هایی بین آیلتس IELTS و تافل TOEfL است؟

 

 

«مشاهده کامل این مطلب همراه با منابع»

«مشاهده دیگر مطالب زبان های خارجی»

چه تفاوت‌هایی بین آیلتس IELTS و تافل TOEFL است؟

سوالی که برای بیشتر داوطلبان یادگیری مطرح میشود این است که چه تفاوت‌هایی بین آیلتس IELTS و تافل TOEFL است؟ آیا شخصی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارد نیاز به دریافت کدام مدرک دارد؟ باید بسراغ یادگیری تافل برود یا یادگیری برای آزمون آیلتس را هدف قرار دهد؟

همانطور که میدانید برای مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای دیگر نیاز به دریافت مدرک معتبر بین المللی زبان برای ورود به دانشگاه و یا شغل مناسب هستید. این امر با دریافت یکی از دو مدرک معتبر بین المللی صورت میپذیرد: مدرک آیلتس IELTS یا تافل TOEFL.

بهتر است بدانیم که تافل و آیلتس مخفف چه کلماتی هستند:

IELTS: International English Language Testing Service
TOEFL: Test of English as a Foreign Language

آزمون آیلتس برای سنجش میزان آمادگی داوطلبان جهت ادامه تحصیل، کار و اخذ اقامت طراحی شـده است. بیش از ۹۰ درصد دانشگاه‌های جهان علی الخصوص کشورهاى انگلیسى زبان مدرک آیلتس را قبول دارند. آزمون آیلتس در ۱۱۰ کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. (برای اطلاعات کامل به صفر تا 100 تمام مراحل آزمون آیلتس IELTSمراجعه کنید)

آزمون تافل یکی دیگر از معتبرترین تست‌های سنجش و ارزیابی دانش زبان در جهان است. این آزمون توسط موسسه آمریکایی ETS – Education Testing Servicef برگزار ‌می‌شود. گرچه آزمون تافل همچون آیلتس در بیش از ۹۰ درصد کشورهای جهان معتبر است اما غالباً این آزمون توسط موسسات و مراکز آمریکایی پذیرفته می‌شود.

ما برای ساده تر شدن مبحث سعی میکنیم تا پاسخ به سوالات پرتکرار را در ابتدای کار بیان کنیم و بعد بصورت مفصل آن را توضیح دهیم.

یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان این است که آزمون آیلتس بهتر است یا تافل؟

مقایسه این دو بطور کل صحیح نیست و در واقع بهتر است بپرسیم آیلتس برای من مناسب‌تر است یا تافل؟!

باید توجه داشت که پاسخ به این سوال دقیقا بستگی به شرایط و خواسته‌ها و نیاز شما دارد. قبل از انتخاب آیلتس یا تافل باید توجه کنید که دانشگاه یا مرکز مهاجرتی مدنظر شما کدام مدرک را از شما می‌پذیرد.

اگر قصد دارید در دانشگاه های کشورهای انگلستان و استرالیا ادامه تحصیل دهید، مدرک آیلتس مورد تقاضاست؛ اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا را دارید، مدرک تافل را بگیرید. در باقی کشورها هر 2 مدرک قابل قبول هستند.

نکته مهم

این موضوع بدین منظور نیست که آزمون آیلتس مورد قبول دانشگاه های کشور آمریکا نباشد و یا دانشگاه های کشور استرالیا تافل را نپذیرند، بلکه صرفاً با توجه به نوع لهجه هر یک از آزمون ها ارزیابی شده و به دانشجویان توصیه می گردد. بیش از 90 درصد دانشگاه های دنیا هر دو مدرک را به رسمیت میشناسند. بنابر اطلاعات مندرج در سایت ETS در حدود ۶۰۰۰ موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا جهت اعطای پذیرش نمرات تافل را معیار قرار می‌دهند. در سایت آیلتس نیز چنین آمار و ارقام مشابهی اعلام شده است و بر اساس اعلام سایت IELTS، در سالهایی اخیر مدارک آزمون آیلتس نیز در دانشگاه‌های آمریکایی پذیرفته می‌شود.

همینطور اگر قصد ادامه تحصیل در داخل کشور را دارید، از آزمون های ساخت ایران استفاده کنید، چرا که ساده تر و صد البته ارزانتر هستند.

قبل از انتخاب آزمون تافل یا آیلتس، admission requirements دانشگاهی که می خواهید نسبت به پذیرش آن اقدام کنید را چک کنید و ببینید آیا هر دو مدرک مورد پذیرش هستند یا خیر؟

اگر هر دو مدرک را قبول دارد باید شرایط زیر را نیز در خصوص تفاوت‌های کلی آزمون IELTS و TOEFL در نظر داشته باشید:

  • آزمون تافل از آزمون آیلتس آکادمیک کمی دشوار تر است.
  • آزمون تافل از آزمون آیلتس جنرال بسیار دشوارتر است!
  • زمان آزمون تافل در حدود ۴ ساعت و بسیار خسته کننده تر نسبت به زمان ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای آزمون آیلتس است.
  • در آزمون تافل جهت پاسخگویی به سوالات می‌بایست مهارت تایپ بالایی داشته باشید وگرنه زمان را به راحتی از دست خواهید داد!
  • در آزمون تافل با هدفون و میکروفن کامپیوتر صحبت می‌کنید در حالیکه در آزمون آیلتس مصاحبه شما با فرد اگزمینر و به صورت مصاحبه حضوری است.
  • باید اذعان کرد که در طی سال‌های اخیر، آزمون آیلتس به طور کلی محبوب‌تر از آزمون تافل بوده است.

پس با ذکر این موضوعات به تفاوت های عمده بین آیلتس IELTS و تافل TOEFL میپردازیم.

تفاوتهای آزمون TOEFL و IELTS چیست؟

تفاوتهای آزمون TOEFL و IELTS چیست؟

تفاوتهای آزمون TOEFL و IELTS چیست؟

تفاوت های عمده دو آزمون آیلتس IELTS و تافل TOEFL را میتوان به موارد زیر تقسیم نمود:

تفاوت در ساختار آزمون

در ابتدای امر باید توجه داشت که مطالب آزمون تافل تمامأ آکادمیک و دانشگاهی است، ولی آزمون آیلتس از هر دو مطلب جنرال و آکادمیک استفاده می‌کند.

در آزمون تافل تقریباً تمام سوالات به صورت چند گزینه‌ای Multiple Choice می‌باشند در حالی که در آزمون آیلتس طیف متنوعی از سوالات تشریحی و نوشتاری مانند پر کردن جای خالی، پاسخ‌های کوتاه و یا نوشتن مقاله Essay وجود دارد.

به علت چند گزینه‌ای بودن سوالات در آزمون تافل، بیشتر بر روی توانایی تحلیل و آنالیز شما جهت تشخیص پاسخ صحیح تاکید می‌شود در حالی که در آزمون آیلتس بیشتر توانایی درک مطلب مورد نظر طراحان است.

آزمون آیلتس در سه نوع Academic، General و Life Skills به صورت حضوری یا کامپیوتری برگزار می‌شود. در خصوص انواع آزمون آیلتس به اینجا” مراجعه کنید.

نکته: دو نوع آزمون تافل وجود دارد: 1- آزمون کامپیوتری یا غیر حضوری TOEFL IBT و 2- آزمون تافل کاغذی و حضوری TOEFL PBT

“در گذشته آزمون تافل به صورت کاغذی PBT برگزار می‌شد و پس آن آزمون آیلتس شکل کامپیوتری CBT به خود گرفت. اما در حال حاضر آزمون تافل هم به صورت اینترنتی IBT برگزار می‌شود.”

تفاوت در زمان آزمون

زمان انجام آزمون

یکی از عمده تفاوت آیلتس IELTS و تافل TOEFL

  • زمان آزمون آیلتس کمتر و حدود 2 ساعت و 45 دقیقه است.
  • زمان آزمون تافل حدود 4 ساعت است.

نکته: اگر آزمون تافل در قسمت reading یا listening به صورت long باشد اندکی تفاوت پیدا کند، چرا که در آزمون تافل و بر حسب شانس ممکن است در این دو بخش بصورت Long Format باشد. یعنی به جای ۳ متن ریدینگ، ۴ متن خواهید داشت یا به جای ۲ ست ۳سه تایی اسپیکینگ (مجموعاً ۶ ست)، ۳ ست سه تایی (مجموعاً ۹ ست)

زمان برگزاری آزمون: زمان برگزاری آزمون آیلتس هر هفته می‌باشد ولی زمان برگزاری آزمون تافل هر ماه (در حال حاضر هر دو یک هفته در میان)

زمان اعلام نتایج آزمون: نتایج آزمون آیلتس ۱۳ روز پس از آزمون کتبی و نتایج آزمون تافل ۱۰ روز پس از آزمون اعلام می‌شود.

زمان اعتبار آزمون: تفاوتی بین آزمون آیلتس و تافل وجود ندارد و مدارک هر دو آزمون ۲ سال اعتبار دارد و پس از منقضی شدن اعتبار داوطلب می‌بایست مجدداً در این آزمون‌ها ثبت نام کند.

تفاوت در هزینه آزمون

بعلت تغییرات قیمت دلار و هزینه دلاری ثبت نام آزمون ها قیمت قطعی هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه و اعلام می شود.

  • هزینه آزمون آیلتس طبق آخرین اعلام سازمان سنجش مبلغ 3.500.000 تومان می‌باشد.
  • هزینه آزمون تافل IBT (اینترنتی) طبق آخرین اعلام سازمان سنجش 2.750.000 تومان می‌باشد.

حتما از سایت های معرفی شده برای ثبت نام اقدام فرمایید تا فریب کلاهبرداران را نخورید.

لیست مراکز ثبت نام: در خصوص مراکز مجاز برگزاری آزمون تافل و آیلتس، فهرست مشخصی در سایت سازمان سنجش وجود ندارد. یکی از برگزار کنندگان این آزمون سازمان سنجش می‌باشد. لیست سایر مراکز مجاز آزمون تافل در ایران را می‌توانید حین ثبت نام و ساخت پروفایل کاربری در سایت رسمی تافل (www.ets.org/toefl) مشاهده فرمایید. همچنین برای اطلاع از باقی مراکز میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

تفاوت در شکل آزمون

در هر دو آزمون چهار مهارت listening ،speaking ،writing و reading به شکل های مختلف مورد سنجش قرار میگیرند که برای طولانی نشدن مطلب آن را بصورت جداگانه ای تحت عنوان تفاوت های مهارتی در آزمون تافل و آیلتس بررسی نموده ایم.

تفاوت در محاسبه نمره

سیستم نمره دهی در آزمون آیلتس و تافل متفاوت است.

  • مقیاس نمره دهی آزمون TOEFL iBT از 0 تا 120 (یک به یک افزایش پیدا می کند)
  • آزمون IELTS از 0 تا 9 می باشد (نیم به نیم افزایش پیدا می کند)

نحوه محاسبه نمره در تافل کاغذی و کامپیوتری با هم متفاوت است که در مقاله تفاوت TOEFL تافل PBT و iBT بصورت دقیق بررسی شده است.

در انتها نتیجه میگیریم

5 تفاوت اصلی آیلتس IELTS و تافل TOEfL را بصورت مختصر برای شما شرح دادیم و در انتها گفته ها را جمع بندی میکنیم.

سوال نهایی که به ذهن میرسد این است که تافل ساده تر است یا آیلتس؟

مسلما تمام نتایج بدست آمده در تمام آزمون ها تاثیر مستقیمی با میزان تلاش، پشتکار، تمرین و هوش هر شخص دارد اما قابل ذکر است که آزمون تافل و آیلتس آکادمیک دشوارتر از آیلتس جنرال است.

همینطور ممکن است مسائلی منجر شود که شما تافل را مطلوب تر بدانید. مسائلی چون تایپیست خوبی بودن، خجالت کشیدن از صحبت کردن رو در رو، عدم تجربه ی صحبت کردن با هدفون و میکروفون و یا ترجیح دادن لهجه American همه و همه انگیزه ای برای شرکت کردن در آزمون تافل باشد.

یا عکس آن اگر با مکالمه رو در رو به زبان انگلیسی مشکلی ندارید و دست خط خوبی دارید، به جای سوالات چهارگزینه ای و پیچیده با سوالاتی که پاسخ کوتاه دارند، راحت تر هستید، لهجه های مختلف انگلیسی برایتان تفاوتی ندارد و خیلی به دنبال موضوعات سنگین آکادمیک نیستید، آیلتس برای شما گزینه مناسب تری است.

لازم بذکر است که مجددا به این نکته اشاره کنیم که قبل از انتخاب هر یک از این آزمون ها مطمئن شوید دانشگاه یا محل کاری که می‌خواهید برای پذیرش اقدام کنید، کدام آزمون را به رسمیت می‌شناسد.

شرکت کنندگان محترم توجه داشته باشید که تا زمانی که نیاز پیدا نکردید در آزمون اصلی شرکت نکنید، چون هزینه این آزمون ارزان نیست و ضمن اینکه مدت اعتبار مدرک آن فقط 2 سال می باشد. پس فقط اگر قصد ادامه تحصیل یا اقدام برای ویزای کاری و دائمی کشورهای انگلیسی زبان را دارید، در این آزمون شرکت کنید. همچنین برای دکترای داخل کشور، می توانید از آزمون های ساده داخلی استفاده کنید.

منابع اصلی آزمون تافل و آیلتس چیست؟

منابع متعددی برای این آزمون ها وجود دارد که از جمله می توان: زبان عمومی زیر ذره بین (جلد 1 واژگان و جلد 2 گرامر)

منابع تافل: (از ساده تا سخت)

  • تافل لانگمن (Longman Preparation Course for the TOEFL® iBT Test)
  • تافل دلتا (Delta’s Key to the TOEFL iBT) و یا تافل بارُن (Barron’s TOEFL iBT, 14th Edition)
  • تافل کمبریج (Cambridge Preparation for the TOEFL Test) و یا تافل رسمی ETS
    ای تی اس(Official Guide to the TOEFL Test)
  • تست های آزمون اصلی که تحت نام TPO در اینترنت برای دانلود موجود است.

منابع آیلتس:

  • آیلتس کمبریج (9 جلدی)
  • آیلتس کالینز (Collins English for IELTS)
  • سوپرپک آیلتس بارُن (Barron’s IELTS Superpack, 3rd Edition)

آدرس وب سایت رسمی آزمون های آیلتس و تافل

  • (IELTS.org ) آیلتس
  • (ETS.org/toefl) تافل

در انتها به معرفی 8 تا از بهترین آموزشگاه های آیلتس و همینطور معرفی 8 تا از بهترین آموزشگاه های تافل میپردازیم تا برای شروع آموزش ها بهترین آموزشگاه های زبان را بشناسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی